مجله پزشکی یک پزشک

خدمات پزشکی شامل لیفت با نخ ، جراحی بینی ، تزریق ژل ، عمل بینی ، سلامت ، پوست و مو

مجله پزشکی یک پزشک

خدمات پزشکی شامل لیفت با نخ ، جراحی بینی ، تزریق ژل ، عمل بینی ، سلامت ، پوست و مو

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

همه چیز در مورد لیفت پیشانی و ابرو

در مورد لیفت پیشانی و ابرو چه می دانید؟ آیا با عوارض لیفت پیشانی و ابرو آشنایی دارید؟ لیفت پیشانی یکی از روش های جراحی برای اصلاح افتادگی پوست پیشانی، ابرو و همینطور پلک فوقانی است. همچنین بعد از انجام این عمل، چین و چروک روی پیشانی و بین چشم ها هم برطرف میشود و این نواحی صاف تر به نظر می رسند.لیفت پیشانی، تغییرات پوستی و عضلانی ناشی از بالا رفتن سن و پیری مثل افتادگی ابروها، افتادگی پلک ها، چین و چروک روی پیشانی و همینطور خط اخم را از بین می برد.

این عمل را می توان به تنهایی یا به همراه سایر عمل های دیگر مثل لیفت صورت، جراحی پلک و یا جراحی بینی انجام داد. جراحی توسط پزشک متخصص و در بیمارستان، مطب پزشک جراح و یا مراکز جراحی سرپایی انجام می شود. البته معمولا لیفت پیشانی جزو عمل های جراحی سرپایی محسوب میشود و نیازی به بستری بیمار حتی برای یک شب هم ندارد. طی این عمل شما کاملا هشیار و بیدار هستید اما بیهوشی موضعی دریافت می کنید تا درد ناشی از عمل را احساس نکنید. علاوه بر این ممکن است پزشک برای اینکه آرامش بیشتری در جریان جراحی داشته باشید به شما دارو بدهد. در برخی موارد هم ممکن است پزشک تشخیص بدهد که از بی حسی عمومی استفاده کند. نکته دیگر این است که در طی عمل لیفت پیشانی، شما متوجه کشیدن پوست ناحیه پیشانی تان می شوید و احتمالا این مساله کمی برایتان دردناک باشد.

مراحل لیفت پیشانی و ابروها چگونه است؟

خطوط عادی در ناحیه پیشانی وجود دارد که عمق آن در افراد متفاوت است. با افزایش سن یا در اثر عوامل مختلف دیگر، ممکن است این خطوط عمیق تر شده و باعث از بین رفتن زیبایی چهره و خسته و ناراحت به نظر رسیدن فرد شود. عوامل ژنتیکی و محیطی مانند خواب نامنظم، عدم فعالیت مناسب و استرس شدید، باعث تشدید ظهور چین و چروک در منطقه پیشانی می شود.

عمل جراحی لیفت پیشانی یک روش موثر و قطعی برای رفع چین های عمیق ناحیه پیشانی است و می توان در مردان و زنان با خطوط عمیق در پیشانی انجام داد. این عمل جراحی معمولا برای افراد 40 سال به بالا انجام می شود. با این حال، در بعضی افراد به علت مشکلات ژنتیکی و... می تواند در سنین جوانتر نیز اعمال شود. با انجام لیفت پیشانی خطوط عمیق در پیشانی برداشته و ابروها و چهره فرد حالت طبیعی و زیبایی پیدا می کند.

لیفت پیشانی در بیمارستان انجام شده و می تواند تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام شود. این عمل به طور متوسط ​​1.5 تا 2 ساعت طول می کشد و معمولا بیمار نیازی به بستری شدن طولانی مدت در بیمارستان ندارد. لیفت پیشانی برای افرادی که مایلند ظاهرشان جوان به نظر برسد و صورتی خوش حالت و زیبا داشته باشند، انجام می شود. پوست پیشانی و سپس ابروها با لیفت پیشانی بالا کشیده می شوند و با جابجایی عضلات زیرین و برداشتن بافت اضافی در ناحیه پیشانی،حالت چهره فرد جوانسازی می شود. در ادامه مطلب توضیحات و نکات مهمی در مورد انجام عمل لیفت پیشانی ارائه می دهیم.

بیشتر بدانید: لیفت پیشانی چیست؟ کاربرد، عوارض و مراقبت های بعد از آن

در طی جراحی لیفت پیشانی موارد زیر اتفاق می افتند:

موها کاملا از ناحیه مورد جراحی کنار زده می شوند. احتمالا در برخی قسمتها مثل خط رویش موها نیاز است که موها تراشیده شوند؛ اما به طور کلی موهای زیادی چیده یا تراشیده نمیشوند.

جراح به موازی گوش ها یک برش روی پیشانی ایجاد می کند. این برش در قسمت بالای پیشانی و هم جهت با خط رویش مو زده می شود تا پیشانی بیش از حد بلند دیده نشود.

اگر فرد طاس باشد یا موهای جلوی سرش خیلی کم پشت باشند، احتمالا جراح برش را بالای پیشانی و در قسمت وسط پوست سر ایجاد می کند تا بعدا جای آن مشخص نباشد.

بعضی از جراحان برای انجام لیفت پیشانی از چند برش کوچک استفاده می کنند و بعد با استفاده از ابزاری به نام اندوسکوپ جراحی را انجام می دهند. اندوسکوپ ابزاری بلند و باریک است که در انتهایش یک دوربین کوچک قرار دارد. ممکن است پزشک از ایمپلنت های قابل حل نیز برای ثابت نگه داشتن پوست در جای خودش بعد از عمل لیفت استفاده کند.

بعد از اینکه جراح بافت های اضافی پوست و عضلات را از پیشانی برداشت، برش ها را با بخیه میدوزد و تمام منافذ را دوباره می بندد. البته قبل از اینکه پیشانی فرد پانسمان شود صورت و موهای او کاملا شسته میشوند تا پوست سر تحریک نشود.

جراحی لیفت پیشانی و ابرو چیست؟

لیفت پیشانی، پیشانی صاف و آرام ظاهری جوان را به نمایش می گذارد. متاسفانه در بسیاری از افراد، پیشانی اولین قسمت چهره است که علامت های پیری در آن پدیدار می شود. ممکن است خطوط اخم و شیار های عمیق در طول پیشانی در اوایل دهه سی ظاهر شوند، زیرا آسیب های ناشی از خورشید، گرانش و استرس موجب کاهش خاصیت ارتجاعی و چروک شدن پوست می شوند. نیروی گرانش زمین علت شایعی برای تغییر حالت پیشانی در بعضی از افراد است.

در برخی دیگر چین و چروک پیشانی ممکن است ناشی از فعالیت بیش از حد عضلات صورت یا اثر تجمعی سال ها اخم کردن باشد. نتیجه ظاهر خسته ای است که در اثر خواب یا ریلکس کردن، بهبود پیدا نمی کند. در حالی که بوتاکس و پرکننده های پوستی روش بسیار خوبی برای مقابله با چین و چروک پیشانی هستند تا قبل از نفوذ به پوست، در صورت داشتن چین و چروک زیاد یا شل شدن پوست پیشانی، اثربخشی محدودی دارند.

عمل جراحی لیفت پیشانی یک روش جراحی تهاجمی تر است که می تواند با حذف بافت ها و عضلات، به ویژه پوست افتاده در ناحیه میانی پیشانی، به طور چشمگیری پیشانی را سفت کند.

مزایای عمل لیفت پیشانی را بهتر بشناسید

جراحی لیفت پیشانی یک تکنیک قدیمی است که مزایای زیادی دارد:

  • ابروها را به موقعیت بالاتری می برد و باعث می شود که شما زیرک، خوشحال و جوان تر به نظر برسید.
  • افتادگی و چروک های پوستی موجود در پیشانی را صاف می کند.
  • افتادگی پلک ها را بالا می برد.
  • خط اخم بین ابروها را از بین می برد.
  • پوست پیشانی را صاف می کند و چروک های عمیق را از بین می برد.
  • تنش عضلات پیشانی را کاهش می دهد.
  • پس از درمان نتایج تا 10 سال یا بیشتر دوام دارد.

بیشتر بدانید: هیپوسپادیاس خفیف چیست

سن مناسب برای انجام عمل لیفت پیشانی را بدانید

اکثر بیماران در دهه های چهل و پنجاه سالگی عمل لیفت پیشانی را انجام می دهند، هنگامی که چروک های زیاد و عمیق در چهره ظاهر می شوند. با این حال ممکن است بیماران جوان در اواخر دهه بیست سالگی برای برطرف کردن مسائل ارثی مثل خط اخم یا افتادگی پوست پیشانی این عمل را انجام دهند. افتادگی ابروها معمولا شخص را پیر و اخمو جلوه می­دهد و با فشاری که روی پلک­ها وارد می­ آورد، باعث افتادگی زودرس پلک ­ها هم می ­شود افتادگی پیشانی به همراه ایجاد چین و چروک­های عمیق و ثابت چهره شاد و جوان ما را به چهره­ای غمگین و پیر بدل می­کند.

در بسیاری از موارد اعمال غیر جراحی مانند تزریق ژل، بوتاکس و چربی قادر به پاک کردن رد پای گذر زمان از چهره افراد نیست. جراحی­ های جوان­سازی پیشانی یا به اصطلاح لیفتینگ ناحیه ابرو و پیشانی به عنوان روشی موثر در جراحی پلاستیک و زیبایی تاثیر بسیار زیادی در مقابله با این تغییرات نامطلوب دارند.

به ­طور کلی عمل جراحی لیفتینگ ابرو و پیشانی نوعی جراحی برای بازگرداندن جوانی و طراوت به صورت ما بخصوص در قسمت پیشانی و اطراف چشم­ هاست. این جراحی، افتادگی پلک­ها را تصحیح می­کند و خطوط افقی صورت و شیارهای پیشانی را که باعث می­شود چهره ما عصبانی، خسته و ناراحت به نظر برسد از بین می­برد.

نحوه انجام جراحی لیفت پیشانی را بدانید

در عمل لیفتینگ پیشانی، عضلات و بافت­ هایی که باعث ایجاد خطوط، شیارها و افتادگی می ­شوند، برداشته یا اصلاح می ­شوند تا پیشانی صاف شود، ابروها بالاتر بروند و خطوط صورت در آن ناحیه به حداقل برسد. امروزه با پیشرفت چشمگیر دانش در حوزه زیبایی و ابداع روش­های جراحی غیر تهاجمی تکنیک ­ها و روش­های قدیمی پیشین جای خود را به روش­های امن، بی خطر و اکثرا سرپایی جدید داده­ اند به ­طوری که بیمار با تحمل کمترین سختی می ­تواند از نتایج معجزه آسای عمل­های زیبایی بهره ­مند شود. دیگر جایی برای نگرانی از بستری شدن­ های طولانی به همراه بیهوشی نیست. روش­های نوین این امکان را به شما می­دهد حداکثر 72 ساعت بعد از عمل به زندگی عادی و روزمره خود بازگردید.

انواع روش جراحی زیبایی لیفت پیشانی

انجام برش روی پوست سر برای لیفت پیشانی

در این روش برش از ناحیه­ ی گیجگاهی یک طرف شروع شده و حدود 4 سانتی متر عقب ­تر از رویش مو به موازات آن امتداد می ­یابد تا به ناحیه ­ی گیجگاهی طرف مقابل برسد.عمق این برش تا روی استخوان جمجمه خواهد بود.

لیفت پیشانی با برش روی خط رویش موهای پیشانی

مثل روش قبلی است با این تفاوت که خط برش درست روی خط رویش موهای پیشانی است تنها تفاوت روش آن این است که بالا رفتن ابرو و کم شدن بیشتر چین و چروک­ها به نسبت روش قبلی بیشتر است.خط برش ممکن است کمی قابل رویت باشد.اگر خوش زخم هستید از پزشک خود بخواهید این روش را حتما مد نظر داشته باشد.

لیفت پیشانی با خط برش داخل پیشانی

این روش برای کسانی که چین و چروک­های پیشانی بسیار عمیق داشته باشند یا وضعیت ابروهای آنان غیر قرینه باشد یا جای زخم قدیمی روی پوست پیشانی داشته باشند، روش مناسبی است. عیب این روش این است که جای برش ممکن است قابل رویت باشد.

کشیدن گوشه ­های چشم از ناحیه گیجگاهی؛ روی دیگر برای انجام عمل لیفت پیشانی

این روش برای کشیدن گوشه­ چشم ­ها روش مناسبی است. خط برش در ناحیه گیجگاهی، چند سانتی متر عقب ­تر از خط رویش موها داده می­شود. پوست و نسج زیر پوستی را از زیر تا ناحیه انتهایی سمت خارجی ابرو آزاد می ­کنند، آن را کشیده و اضافه آن را چیده و محل برش را می­دوزند. در این روش جای برش در داخل موها پنهان می­شود و قابل رویت نیست.

لیفت پیشانی با آندوسکوپیک

لیفت پیشانی با آندوسکوپیک بسیار رایج و متداول است. این روش نیازمند 5 برش مخفی کوچک در مو است که هیچ جراحت آشکاری از آن پس از عمل باقی نمی‌ماند. این روش درمانی می‌تواند هر چیزی که بین خط مو تا ابروها وجود دارد را بالا بکشد.

به‌ این‌ ترتیب این روش می‌تواند کل پیشانی فرد را کشیده و هموار کرده، کل ناحیه بالای صورت را شاداب‌تر و جوان‌تر کند. همچنین با استفاده از این روش می‌توان ظاهر ابرو و تقارن آن را اصلاح کرد.

از جمله عوارض لیفت با نخ ممکن است بیمار با مقداری کبودی و ورم مواجه می‌شود.

به‌ هرحال بیمار معمولاً می‌تواند پس از حدود 2 هفته احساس راحتی و بهبود کرده و به کار عادی روزمره خود بازگردد.

بیشتر بدانید: طول عمر بیماران سرطان کلیه

عوارض لیفت پیشانی‌ و ابرو

این عمل کاملا فوق تخصصی است و باید توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی که آشنایی کامل به آناتومی این ناحیه دارد، انجام پذیرد، در غیر این صورت ممکن است باعث آسیب به عصب پیشانی و در نتیجه ناتوانی در بالا بردن ابروها شود.

البته این عارضه معمولا موقتی است و با مرور زمان بهبود می‌یابد. از عوارض دیگر کبودی و تورم اطراف چشم‌هاست که در چند روز اول دیده می‌شود و تا هفته اول خودبه‌خود برطرف می‌شود. همچنین ممکن است ابروها پس از عمل بالاتر از حد نرمال به‌نظر برسند که این مسئله نیز موقتی است و تا ماه اول به محل طبیعی خود برمی‌گردند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی