مجله پزشکی یک پزشک

خدمات پزشکی شامل لیفت با نخ ، جراحی بینی ، تزریق ژل ، عمل بینی ، سلامت ، پوست و مو

مجله پزشکی یک پزشک

خدمات پزشکی شامل لیفت با نخ ، جراحی بینی ، تزریق ژل ، عمل بینی ، سلامت ، پوست و مو

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

لیفت بازو با نخ

لیفت بازو با نخ

لیفت بازو یک عمل جراحی زیبایی برای بهبود ظاهر قسمت تحتانی بازوها است. در حین لیفت بازو که همچنین به عنوان براکیوپلاستی شناخته می شود، پوست و چربی اضافی بین زیر بغل و آرنج برداشته می شود. پوست باقیمانده روی قسمتهای تازه بازسازی شده قرار می گیرد تا ظاهری پر رنگ تر ایجاد کند. هرچه پیرتر می شوید ، پوست روی قسمت فوقانی بازوهای فشما تغییر می کند تغییراتی مانند: ساییدگی و گشاد شدن. کاهش قابل توجه وزن همچنین می تواند باعث شود که قسمت زیرین بازوها از بین برود. در حالی که ورزش می تواند باعث تقویت و بهبود شکل عضله در بازو شود اما نمی تواند پوست اضافی که خاصیت ارتجاعی را از دست داده است را درمان کند. اگر قسمت زیرین بازوهای شما در حال خم شدن است ، ممکن است لیفتبازو را انتخاب کنید. لیفت باعث زیبایی شکل بدن شما می شود. مراحل انجام عمل لیفت بازو چیست؟ روشلیفت بازو شامل مراحل زیر است:

مرحله 1 - بیهوشی

داروها برای آسایش شما هنگام جراحی لیفت بازو تجویز می شوند. این گزینه ها شامل آرام بخش داخل وریدی و بیهوشی عمومی است. پزشک بهترین انتخاب را برای شما توصیه می کند.

مرحله 2 - برش

طول و الگوی برش در حین عمل لیفت بازو به میزان و محل قرارگیری پوست اضافی که باید برداشته شود و همچنین بهترین قضاوت جراح پلاستیک شما، بستگی دارد.

بسته به ترجیح جراح ، برش ها معمولاً در قسمت داخلی بازو یا پشت بازو قرار می گیرد و ممکن است از زیر بغل (زیر بغل) تا بالای آرنج گسترش یابد. چربی اضافی ممکن است مستقیماً خارج شود یا با لیپوساکشن درمان شود.

بسته به شرایط خاص شما ، برش ممکن است محدودتر باشد. سپس ، بافت پشتیبانی کننده زیرین با بخیه های داخلی محکم شده و تغییر شکل می یابد. سرانجام ، پوست بر روی کانتور جدید بازوی شما صاف می شود.

  • برش بازوی داخلی
  • برش بازوی داخلی
  • پشت برش بازو
  • برش بازوی عقب

مرحله 3 - بستن برش ها

برش های شما با بخیه های قابل جذب یا بخیه هایی بسته می شود که طی یک یا دو هفته بعد از لیف بازو برداشته می شود.

مرحله 4 - نتایج را مشاهده کنید

خطوط نرم و صاف تر که ناشی از براکیوپلاستی است تقریباً بلافاصله پس از عمل شما مشهود است ، اگرچه احتمال تورم و کبودی وجود دارد.

در مورد جراحی لیفت بازو چه می دانید؟ + راهنمایی کامل

جراحی لیفت بازو یا براکیوپلاستی که از آن با کشیدن پوست بازو هم تعبیر می شود، یک عمل جراحی زیبایی بازو است که در آن بخش تحتانی بازو از ناحیه زیر بغل تا آرنج را مجدداً شکل و فرم دهی می کند. در گذشته لیفت بازو با نخ بصورت سنتی صورت می گرفت که موجب می‌شد اثرات چندانی نداشته باشد و عملا نتایج مناسبی را در بر نداشته و برای برطرف کردن مشکل آن فرد چندان مفید نبود. به همین دلیل هنوز هم افرادی هستند که انتظار دارند مشکلشان از طریق لیفت بازو بدون جراحی برطرف شود که در اغلب موارد این امر میسر نیست. در ضمن امروزه بسیاری از لیپولیز بازو جهت فرم دهی و زیباسازی آن استفاده می کنند و تقریبا می توان گفت که این روش از جدیدترین روش های درمانی این بخش از بدن است .

اثرات مفید و نتایج عمل لیفت بازو + راهنمایی کامل

  1. کاهش آویزان شدگی مازاد پوست بازو که از زیر بغل تا آرنج به سمت پایین ایجاد شده است.
  2. ایجاد تغییر در شکل بازو با صاف کردن پوست و چروک ها.
  3. ایجاد ظاهری جوان برای بازو.
  4. صاف نگه داشتن و کشیدن بافت های زمینه بازو.
  5. برطرف کردن چربی های موضعی که بصورت توده در بازو ذخیره شده اند.

تغییرات وزن، افزایش سن و خصوصیات ژنتیکی و ارثی می تواند سبب افتادگی پوست بازو و ایجاد ظاهر آویزان در پوست بازو شود که این مشکل از طریق ورزش اصلاح نخواهد شد و دلیل آن این است که ورزش نمی تواند بافت زمینه ضعیف شده را اصلاح کند و نمی تواند خاصیت ارتجاعی را به آن برگرداند.

چه افرادی کاندید مناسبی برای انجام جراحی لیفت بازو هستند؟ + راهنمایی کامل

  • بزرگسالانی که پوست زیرین بازوی آنها بطور قابل توجهی آویزان شده است.
  • بزرگسالانی که اضافه وزن ندارند و وزن آنها ثابت است.
  • بزرگسالانی که سالم هستند و شرایط بیماری خاصی که باعث شود تا ریسک عمل جراحی بالا برود ندارند.
  • افراد غیر سیگاری
  • افرادی که انتظارات منطقی و معقولی از این عمل جراحی دارند.

مدت زمان بهبودی پس از جراحی لیفت بازو چقدر است؟ + راهنمایی کامل

دقت کنید که بعد از جراحی لیفت بازو، یک جای زخم کوچک (اسکار) روی بافت داخلی شما باقی می ماند. بعد از عمل محل برش عمل پانسمان می شود که معمولاً این پانسمان کشسانی بوده که باعث کاهش تورم بعد از عمل می شود. همچنین گاهی اوقات لوله نازکی زیر پوست شما قرار داده می شود تا خونی که در محل جمع شده را خارج کند و در پایان پس از دیدن نتایج رضایت بخش متوجه خواهید شد که مبلغی که برای قیمت لیفت بازو پرداخت کرده بودید، ارزش آن را داشته است.

هزینه جراحی لیفت بازو چقدر است؟ + راهنمایی کامل

هزینه‌های عمل جراحی لیفت بازو می‌تواند تا حد زیادی متغیر باشد. میانگین هزینه‌های این عمل که در بالا ذکر شده است شامل هزینه بیهوشی، تجهیزات اتاق عمل و سایر هزینه‌های جانبی نمی‌شود. دستمزد پزشک جراح هم بر اساس میزان تجربه او، نوع عملی که انجام می‌دهد و موقعیت جغرافیایی محل کار او تعیین می‌شود.

بعد از عمل لیفت بازو چه مراقبت هایی باید انجام داد؟ + راهنمایی کامل

پزشک شما توصیه های لازم را در خصوص مراقبت از محل زخم و چگونگی شست و شو آن به شما می دهد، همچنین داروهای خاصی جهت بهبودی سریعتر شما تجویز می شود.

  • به مدت 2 هفته از ساپورت تنگ برای محکم نگه داشتن بازو و ساعد استفاده کنید.
  • پانسمان 2 روز بعد از جراحی برداشته می شود.
  • به محض به هوش آمدن انگشتان خود را باز و بسته کنید و در روزهای بعدی بازوی خود را حرکت دهید.
  • تا چند روز دست ها را بالاتر از سطح قلب نگه دارید.

توصیه های کامل را از پزشک خود دریافت نمایید.

نتایج قبل و بعد از جراحی لیفت بازو + راهنمایی کامل

صافی بیشتر پوست و خطوط کمتر آن از نتایج لیفت بازو می باشد که به طور واضحی فوراً بعد از عمل جراحی مشخص اند. توجه شود که نتایج اصلی به دلیل وجود کبودی و تورم به خوبی مشخص نیست و جای زخم در محل برش باقی می ماند. با اینکه انتظار می رود شما در اولین جراحی به نتایج مطلوب برسید اما دقت کنید که گاهی رسیدن به بهترین نتیجه نیاز به انجام جراحی مجدد لیفت بازو دارد. نتایج جراحی لیفت بازو در صورتی که وزن خود را در محدوده مناسب نگه دارید، طولانی مدت خواهد بود. اما به هر حال با افزایش سن دیده می شود که برخی بهبودی ها موقتی است. دقت کنید در خلال بهبودی به برش های جراحی خود فشار وارد نکرده و ساییده نشوند. رعایت دستورات پزشک در موفقیت جراحی شما اهمیت بالایی دارد. نگران نباشید، پزشک شما دستورات کامل مراقبتی را به شما خواهد داد.

بیشتر بدانید:  همه چیز در مورد لیفت پیشانی و ابرو

مراحل و جزئیات انجام جراحی لیفت بازو + راهنمایی کامل

بیهوشی

این مرحله برای این است که شما در طول عمل آرامش داشته باشید که می تواند بصورت بیهوشی محدود و یا بیهوشی کامل باشد و پزشک با مشورت با شما این کار را انجام می دهد.

برش برای لیفت بازو

طول برش و روش برش بستگی به مقدار و محلی از پوست آویزان شده دارد که باید برداشته شود و این در واقع مهمترین چالش پزشک است و به تشخیص پزشک بستگی دارد. برش ها بسته به مهارت پزشک معمولا در قسمت های بخش های داخلی بازو یا پشت بازو ایجاد می شود. حتی طول برش ممکن است از زیر بغل تا بالای آرنج امتداد داشته باشد و گاهی هم کوتاه تر باشد و در صورتی که نیاز باشد توده های چربی زیر پوست طی این عمل برداشته شوند، پزشک بطور همزمان از طریق جراحی و یا لیپوساکشن اینکار را انجام می دهد. برش داخلی بازو به وسیله بخیه هایی بطور داخلی زده می شود و بافت پایه ای و زیرین پوست شکل داده شده و محکم می شود.

بستن محل برش

این کار را می توان با بخیه قابل جذب و یا با بخیه معمولی انجام داد که بخیه های معمولی یک یا دو هفته بعد از عمل کشیده می شوند.

مشاهده نتایج عمل لیفت بازو

صافی بیشتر پوست و خطوط کمتر آن که از نتایج لیفت بازو می باشد به طور واضحی فوراً بعد از عمل جراحی مشخص اند. توجه شود که نتایج اصلی به دلیل وجود کبودی و تورم به خوبی مشخص نیست و جای زخم در محل برش باقی می ماند.

عوارض ناشی از عمل جراحی لیفت بازو چیست؟ + راهنمایی کامل

اینکه شما عمل لیفت بازو را انجام دهید کاملا شخصی است اما با دانستن عوامل خطر و نتایج آن می توان تصمیم درستی گرفت.

عوارض جراحی کشیدن پوست بازو شامل:

  • خونریزی
  • ترمیم آهسته زخم
  • ایجاد جای زخم بد منظره
  • وارد شدن آسیب به بافتهای عمیق تر مثل اعصاب، رگهای خونی یا ماهیچه ها
  • ایجاد برش بد
  • ایجاد تورم در دست ها و انگشتان
  • ایجاد عفونت در محل عمل
  • تجمع سرم یا مایع در محل عمل
  • از بین رفتن بافتهای چربی در محل برش و نکروز چربی
  • ایجاد دردی که ممکن است پایدار باقی بماند.
  • بخیه های داخلی ممکن است جذب نشوند و بطور خود به خود در سطح پوست دیده شوند که باعث التهاب، قرمزی و سوزش می شود.
  • عدم ایجاد تقارن میان دو بازو
  • گاهی نیاز به جراحی مجدد وجود دارد.

بیشتر بدانید: روش های تزریق در مفصل

آیا لیفت بازو بدون جراحی امکان پذیر است؟ + راهنمایی کامل

در روش لیفت بازو بدون جراحی معمولا از روش هایی مانند امواج اولتراسوند، لیپوساکشن چربی و انجماد و سفت کردن پوست و کاهش چربی بدن بدون جراحی، استفاده می شود. این روش ها با عوارض جانبی کمتر نسبت به روش های جراحی دارای اثربخشی بالایی است. البته شاید برخی از این روش ها از نظر هزینه کمی بالاتر باشد، اما نتایج مطلوبی دارد.

لیفت بازو از طریق انجماد یا ذوب کردن چربی + راهنمایی کامل

در این روش، از طریق انجماد و یا حرارت دادن سلول های چربی، عمل لیفت انجام می شود. برای این کار از دستگاه های مخصوص انجماد چربی یا ذوب چربی استفاده شده و می تواند نتایج قابل ملاحظه ای در کاهش چربی ایجاد کند.

در روش انجماد و ذوب کردن چربی به طور همزمان، معمولا این روند به صورت آهسته انجام می شود و این موضوع به این دلیل است که حرارت دادن بیش از حد بدن و مجددا انجماد آن کمی خطرناک بوده و باید با دقت و به صورت حرفه ای انجام شود. همچنین، در این روش باید تنها بر ناحیه ای که نیاز به لیفت دارد، تمرکز شود.

لیفت بازو به روش اولتراسوند + راهنمایی کامل

یکی از روش های لیفت بازو بدون جراحی ، استفاده از دستگاه اولتراسوند است. در این روش که معمولا در طی یک تا دو جلسه انجام می شود، با توجه به نتایج قابل قبول آن، می توان از آن برای لیفت نواحی افتاده بدن استفاده کرد. با استفاده از این روش غیر جراحی، از امواج التراسونیک استفاده می شود که این انرژی در پوست نفوذ کرده و عمل لیفت بازو انجام می شود.

می توان گفت که تاثیر انرژی آلتراسونیک از انرژی لیزر در روش لیزر درمانی بیشتر بوده و به راحتی روی پوست تمرکز می کند. با این کار، شما با آسودگی خاطر و بدون وحشت از تیغ جراحی برای برش روی بازو، اقدام به لیفت بازو کرده و افتادگی پوست بازو را از بین می برید. از روش التراسونیک برای قسمت های مختلف بدن می توان استفاده کرد، مخصوصا برای رفع سلولیت های ران داخلی و بازوها و نواحی دیگری که دچار شل شدگی شده اند. همچنین لازم به ذکر است که این درمان تقریبا بدون درد بوده و مدت زمان زیادی را صرف نخواهید کرد.

امواج اولتراسوند به طور مستقیم به داخل پوست نفوذ کرده و به گرما تبدیل می شود. البته در صورت بروز درد به بیمار مسکن می دهند. این روش معمولا عارضه ای به همراه نداشته و پس از این روش درمانی، دوره بهبودی کوتاه بوده و در صورت بروز تورم و یا اندکی التهاب، این التهابات پس از چند روز از بین خواهد رفت. پس از طی کردن دوره بهبودی، معمولا تا شش ماه پس از روش اولتراسوند، شما شاهد از بین رفتن افتادگی در ناحیه بازو خواهید بود. به منظور انتخاب هر نوع روش غیر جراحی برای لیفت بازو و دیگر نواحی بدن، شما باید به پزشک متخصص مراجعه کرده و پزشک شما پس از بررسی شرایط بدنی و دیگر موارد، بهترین روش درمانی را برای شما انتخاب خواهد کرد.

منبع: لیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی